Sabtu, 11 September 2010

HARI RAYA GUA episode 1

kali ni gua betul-betul nak cerita pasal hari raya. ye la gua tengok semua blogger dok bercerita pasal raya. gua pon tetibe lak horny gile nak cerita pasal raya. ok.. mmmmm...camne gua nak mulekan...

ok gua stat cerita pada hari malam raya. sehari sebelum semua umat islam menyambut hari raya. gua memang tak de kampung. so lokasi gua beraya adalah dekat bandaraya KL. ok tipu jek. tak de la KL sangat. dekat serdang jek. gua saje jek nk sebut KL sebab nampak urban sikit. gua ngan member gua plan nak shopping malam raya.

hajat di hati nk wusha bundle kat jalan chow kit. pastu shoot pergi jalan TAR carik kuih raya then terus gerak danau kota cari seluar jeans.

lepas berbuka buat kali terakhir nye dalam pukul 8 gua terus gerak wangsa maju amik member gua. jalan masuk ke KL agak lengang. tapi jalan keluar KL perghh gua x dapat bayangkan kalau gua berada dalam situasi tu.

sampai kt umah member gua tu gua park kereta. gua naik motor. agak mencarut kalau gerak tempat-tempat macam tu naik kereta malam-malam raya camni. sesampai jek gua kat jalan chow kit gua di jamu dengan lautan manusia. memang susah nak berjalan. ape diorang ni tak de kampung gak ke macam gua. gua dah mula nak mencarut. gua spot sebijik kedai bundle kasut. gua rase semak. gua rase hangin. x dapat nak memilih ngan tenang. kasut yang tinggal pon cume sisa-sisa jek. yang cun-cun, rare-rare sume dah kena kebas. ikut dari harga memang kacip. memang gua berselera nak beli. 2 bijik kasut cuma rm50. dan ade yang lagi rare 1 beg plastik besar cuma rm30. lu orang sumbat la selagi boleh sumbat dalam beg plastik tu. dan harganya cuma rm30. hebat kan.

ok. panjang cerita x guna. gua pendekkan. gua pusing-pusing, gua golek-golek, gua lari-lari dan gua akhiri tour gua kat jalan chow kit ngan membawa penat, sakit kaki, sakit mata dan sebungkus air jagung. x de yang menarik minat gua. maybe sebab situasi sekeliling yang membantut kan gua dari mengabiskan duit kat situ

plan kedua nak cari kuih raya dekat jalan TAR terpaksa dibatalkan sebab ramalan mengatakan situasi die lebih kurang macam dekat jalan chow kit. sesak. so gua putuskan untuk terus shoot ke danau kota. sebab ada kabar angin mengatakan ade 1 kedai kt situ jual barang-barang reject quicksilver.

sesampai kat danau kota pon lebih kurang macam kat jalan chow kit tadi. manusia memenuhi segenap ruang udara dekat situ. tapi gua tekad gua nekad nak balik ngan membawa 1 beg plastik berisi. gua cakap dengan member gua. gua tak nak pusing-pusing. penat. terus gerak g kedai jual barang-barang quicksilver. angkut selai seluar terus chaw.

sampai jek kt kedai quicksilver gua terus pilih. terus cari saiz. terus bayar. rm150 gua hilang kt selai sluar. hah...sgt gempak raya gua kali ni. dari segi dress up je la.

gua tamat kan malam raya gua hari tu ngan lepak kt mapley ali maju sampai pukul 3 pagi. sangat bermakna kan malam raya gua kali ni.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan